K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

13 tháng 12 2016

D D

8 tháng 12 2016

A.boots B.toothpaste C.food D.flood

A.watches B.bushes C.classes D.lives

1 tháng 7 2023

D. flood

1 tháng 7 2023

chọn từ có cách phát âm khác với từ còn lại

a.spoon      b.food      c.noon      d.flood

2 tháng 1 2021

Khoanh tròn vào từ phát âm khác so với các từ còn lại:

1.A.Omelette   B. outside     C. orange       D. bottle

Câu thứ 2, bạn ghi sai đề, với lại từ gạch chân là từ nào vậy??

3 tháng 12 2021

Câu 1: B. Smiled              / d / . Còn lại là: / t /

Câu 2: D. Disturb ( nhấn trọng âm số 2, các từ còn lại nhấn trọng âm đầu )

 

3 tháng 12 2021

Bài này mình làm ở trên rồi nha! vui

3 tháng 12 2021

Câu 1: B. Smiled              / d / . Còn lại là: / t /

Câu 2: D. Disturb ( nhấn trọng âm số 2, các từ còn lại nhấn trọng âm đầu )

 

I. Khoanh tròn đáp án đúngnhất (A, B, C hoặc D ) có phần gạch chân được phát âm khác với các từ còn lại. 1. A. decided              B. missed                        C. laughed                              D. looked2. A. plays                   B. returns                       C. remembers                         D. helps3. A. horrible               B. hour                           C. hundred                            D. hold4. A. quickly                B....
Đọc tiếp

I. Khoanh tròn đáp án đúngnhất (A, B, C hoặc D ) có phần gạch chân được phát âm khác với các từ còn lại.

1. A. decided              B. missed                        C. laughed                              D. looked

2. A. plays                   B. returns                       C. remembers                         D. helps

3. A. horrible               B. hour                           C. hundred                            D. hold

4. A. quickly                B. lovely                         C. usually                               D. sky

II. Khoanh tròn đáp án đúng nhất (A, B, C hoặc D) để hoàn thành các câu sau.

1. We’ve been here ……………….. last month.

 A. since                      B. on                           C. for                           D. during

2. Do you need any help?  - ……………….. I’m fine.

A. No problem.           B.  Sure.          C.  No, thank you.                  D. I’m sorry, I can’t.

3. My cousin is ………………..  to drive a car.

A. old enough             B. enough old             C. enough young         D. B & C are correct

4. The red bicycle is not as expensive………………..  the blue one.

A. so                      B. like                     C.more                                  D. as

5. Lan and Ba have to try and do their homework ………………..

A. myself                    B. themselves              C. her  self                              D. yourselves

6. ……………….. did you go to school late? – Because I stayed up late last night.

A. What                      B. When                      C. Why                                    D. Where

7. Mr.Tan never has an accident because he drives ………………

A. careful                    B. slow                        C. carefully                 D. careless

8. My friend usually tells me jokes. He is ………………..                                              

A. sociable                  B. reserved                  C. helpful                               D. humorous

III. Cho dạng đúng của động từ trong ngoặc để hoàn thành các câu sau.

1. They (not go) ……………….......... to school since last Monday.

2. She  (be) ………….......................  in Hue last summer vacation.

3. I used to (look) ……………….......... after my younger sister when I was 10 years old.

4. My brother hates (cook)  ………………............. meals.

IV. Biến đổi từ trong ngoặc ở dạng thích hợp để hoàn thành các câu sau.

1. Alexander Graham Bell is a great …………………………in the world.      (INVENT)

2. I like this food very much. It's very …………………. ............ .                   (TASTE )

V. Đọc đoạn văn và trả lời các câu hỏi sau.

In the first year of secondary school, Ba had some difficulties in learning English. His pronunciation of English words was  bad. He did not know how to improve them. One afternoon, his teacher of English told him to wait for her outside the classroom after the lesson. She took Ba to the library and lent him some cassettes of pronunciation drills. Teacher also told him how to use an English - English dictionary to improve his English grammar. “Now, I think you know what you should do”, teacher said. One year later, Ba would win the first prize in the English speaking contest held for secondary school students in his hometown.

1. How was Ba’s pronunciation of English words in the first year of secondary school?

->.........................................................................................................................................

2. Did Ba know how to improve his pronunciation of English words?

->..........................................................................................................................................

3. Where did his teacher take him to after the lesson ?

->..........................................................................................................................................

4. Did Ba win the first prize in the English speaking contest one year later ?

->..........................................................................................................................................

VI. Viết lại các câu sau theo yêu cầu trong ngoặc.

1. Bao/ often/ spend/ free time/ do/ volunteer work. (Sử dụng từ gợi ý để viết thành câu  hoàn chỉnh)

->……………………………...............................................................................................

2.  Hoa said to Ba: “ Can you bring the chair into the kitchen?” (Chuyển sang câu tường thuật)

 

-> Hoa………..………………………….………………………………..............................

3. The weather is  warm. We can go for a walk. (Sử dụng cấu trúc “enough…+ to-Vinf…”  để nối câu )

……………………………………………………………………………………...................

4. She  have learnt  English  for 3 years. ( Tìm lỗi sai và sửa lại cho đúng)

      A         B              C          D

->……………………………………………………………………………………...............

I. Read the passage and answer the questions

      Among the festivals celebrated by some of Asian people is the Moon Cake Festival, also known as the Mid-August Festival. Large numbers of small round moon cakes are eaten on this day, and children enjoy carrying colorful paper lanterns come in all shapes: the more popular ones are shaped brightest on the night of the Moon Cake Festival. As the moon rises, tables are placed outside the house and women make offerings of fruit and moon cakes to the Moon Goddess.

1. Is the Moon Cake Festival also called Mid. August Festival?

…………………………………………………………………………..

2. What do children often eat on that day?

…………………………………………………………………………..

3. What do children enjoy carrying on that day?

…………………………………………………………………………..

4. Where are the tables placed?

.............................................................................................................

5. What do women make?

..............................................................................................................

II. Read the passage again and choose T or F

1. European celebrate the Moon Cake Festival.    ..................

2.The Moon Cake Festival is also known as Mid. August Festival.   ............

3. People eat large numbers of small round moon cakes on this day.  ...........

4.The children enjoy colorful paper lanterns.                         .............

5.Tables are placed in the house as the moon rises.     .................

III Write the second sentence so that it has a similar meaning to the first one

1. “I like sports”  Lan said

 Lan said ………………………………………………………………………

2. Bell invented the telephone in 1876.

      The telephone ………………………………………………………………………

3. Could you give me the book, please?

 Would you mind…………………………………………………………..........?

IV. order the words to complete the sentences

1. the/I/am/studying/in order to/exam/pass/hard.

…………………………………………………………………………………

2. Nam/liked/music/he/said.

…………………………………………………………………………………

3. live / in / months / going / England / they / two / are / to.

………………………………………………………………………………………

4. already / Ba / finished / homework / has / his.

…………………………………………………………………………………

5. Would/mind/the/opening/door/you?

............................................................................................................................

6.I/going/see/movie//suggest/a/to.

............................................................................................................................

 

0
3 tháng 2 2023

b - a - b - c - a

3 tháng 2 2023

1b

2a

3b

4c

5a

24 tháng 3 2022

rage

24 tháng 3 2022

b

24 tháng 2 2022

Câu 1

Chọn từ có trọng âm khác với các từ còn lại.

 A.  additive

B.   positive

C.   competitive

Câu 2

Chọn từ có trọng âm khác với các từ còn lại.

A.transitive

B.diversity

C.definitive

Câu 3

 Chọn từ có trọng âm khác với các từ còn lại.)

 

A.nationality

B. ability

C. authority

Câu 4

Chọn từ có trọng âm khác với các từ còn lại.

 

A.identity

B.necessity

C.sensitive

Câu 5

Chọn từ có trọng âm khác với các từ còn lại.

 

A.responsibility

B.electricity

C.particularity

24 tháng 2 2022

Chúa tể trọng âm =)) Ông hoàng phonetics