K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

9 tháng 8 2017

Đáp án D

Kiến thức về rút gọn chủ ngữ Theo quy tắc:

Nếu hai mệnh đề có cùng chủ ngữ, ta có thể lược bỏ chủ ngữ. Ving + O, S + V (dạng chủ động)

Đề bài: Vị giám đốc đã quyết định tăng lương của nhân viên. Anh ta không muốn họ bỏ đi.

= D. Không muốn những người lao động bỏ đi, vị giám đốc đã quyết định tăng lương của họ. Cấu trúc khác cần lưu ý:

Decide to do sth: quyết định làm gì

Want sb to do sth: mong muốn ai đó làm gì

9 tháng 1 2019

ĐÁP ÁN C

Câu đề bài: Công ti đã trả lương không xứng đáng cho công nhân của mình, điều này khiến cho họ thấy thất vọng.

Đáp án C: disappointed (adj.): thất vọng

Các đáp án còn lại:

A. Emotional (adj.): đa cảm                     B. optimistic (adj.): lạc quan

D. Satisíied (adj.): hài lòng

To let somebody down = to make someone disappointed: làm cho ai thất vọng.

22 tháng 9 2019

ĐÁP ÁN A

Kiến thức về cấu trúc ngữ pháp

Đề bài: David quá mệt mỏi để tiếp tục. Anh ấy quyết định ngừng đi bộ.

A. David không thể tiếp tục đi bộ vì anh ta quá mệt.

B. David quá mệt để tiến hành đi bộ.

C. David không thể dừng việc đi bộ vì anh ta quá mệt.

D. David không thể tiếp tục đi bộ khi anh ta đã mệt mỏi.

9 tháng 7 2019

Đáp án A

Kiến thức về liền từ

Đề bài: Máy bay sẽ cất cánh đúng giờ dù thời tiết có ủng bộ hay không.

= A. Máy bay sẽ cất cánh đúng giờ bất kể thời tiết như thế nào.

Các đáp án còn lại:

B. Máy bay sẽ cất cánh đúng giờ chỉ khi thời tiết tốt.

C. Chuyến bay sẽ bị hoãn vì thời tiết không tốt.

D. Máy bay sẽ không dời đi nếu thời tiết xấu.

Cụm từ cần lưu ý:

Regardless of: bất kể, không quan tâm đến

12 tháng 9 2017

Đáp án D

Kiến thức về từ trái nghĩa và cụm động từ

A. eject (v): loại bỏ, từ chối tiếp nhận                B. sack (v): sa thải

C. review (v): xem xét lại                                   D. approve (v): tán thành

turn down: từ chối >< approve: tán thành

Tạm dịch: Mãi đến khi tất cả các yêu cầu của họ đã bị từ chối các công nhân quyết định đi đình công để có thêm phúc lợi.

22 tháng 7 2019

B

Kiến thức: Viết lại câu

Giải thích:

Tạm dịch: Lãnh đạo không giải thích nguyên nhân của vấn đề. Anh ta không đưa ra bất kỳ giải pháp nào.

A. Mặc dù lãnh đạo không giải thích được nguyên nhân của vấn đề, anh ta không đưa ra bất kỳ giải pháp nào.

B. Lãnh đạo không giải thích được nguyên nhân của vấn đề nên anh ta không đưa ra bất kỳ giải pháp nào.

C. Lãnh đạo không giải thích được nguyên nhân của vấn đề cũng như không đưa ra bất kỳ giải pháp nào.

D. Lãnh đạo không giải thích nguyên nhân của vấn đề bởi vì anh ta không đưa ra bất kỳ giải pháp nào.

13 tháng 8 2019

Đáp án C

He did not work hard. He failed the exam.

Cậu ấy không học chăm. Cậu ấy trượt kì thi

= If he had worked hard, he would have passed the exam.

Nếu cậu ấy học chăm, cậu ấy đã có thể qua kì thi rồi. (Câu điều kiện loại 3, diễn tả một hành động không xảy ra ở quá khứ)

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 28 to 35.A generation gap in the workplace can make workers both young and old feel inferior, as well as hamper productivity and teamwork. Differences between generations can be seen in work ethics, habits and communication styles. Younger workers might fear not being taken seriously by their older colleagues, while older workers might fear that their...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 28 to 35.

A generation gap in the workplace can make workers both young and old feel inferior, as well as hamper productivity and teamwork. Differences between generations can be seen in work ethics, habits and communication styles. Younger workers might fear not being taken seriously by their older colleagues, while older workers might fear that their experience is not valued but replaced by workers with knowledge of more current technology. However, members of each generation can close the gap between them if they're willing to meet one another halfway.

Older workers can show respect to the younger set by asking for their opinions and recognizing their contributions to the workplace as valid, or complimenting them on a job well done. Younger workers can show their elders respect by asking for advice on how to manage a situation with work, based on the older worker's many years of experience. It's important for both entry- and senior-level workers to see each other as equals, regardless of the type of position in which they work. No one wants to feel inferior or irrelevant just because of their age. Rather, a generation gap at work can be a learning opportunity.

Workers can also put themselves in their colleagues' shoes to determine what might be bothering them about their generational age difference. If a person is much older than another, perhaps it is bitterness about fewer job opportunities, or fear that a younger worker might seem more relevant and edge him out of his job. If workers open their minds to understand where co-workers are coming from, it can help ease any tension between them and appreciate each other's

work contributions.

If age seems to be a problem for someone at the workplace, it can be helpful to do the very opposite of what a co-worker might expect from someone of a different age set due to stereotypes. For example, if a worker is considerably younger such as right out of college, she can share researched information to indicate that she knows what she's doing, or show curiosity instead of upset to indicate emotional maturity if the person makes a disparaging remark about her youth. Older workers can maintain an enthusiastic attitude about work instead of showing boredom or bitterness from past experiences.

Workers can, moreover, directly address the concern of age differences at work with the colleague at odds with them by asking the person for constructive advice on how to handle the issue. For example, older workers who are unfamiliar with new software that younger colleagues understand might acknowledge to them that they did the same tasks differently in years past but show interest in learning the program to keep up with modern technology. Learning to speak their technological language can make them feel more connected. Likewise, a younger worker can admit to being green on the work scene, but eager to gain experience by learning from senior colleagues.

According to the passage, the following are measures to overcome the generation gap, EXCEPT ______.

A. Keeping an open mind

B. Doing the opposite

C. Requesting feedback 

D. Appreciating the opportunity

1
29 tháng 11 2018

Đáp án D

Theo đoạn văn, những điều sau đây là giải pháp để vượt qua khoảng cách thế hệ, ngoại trừ_______.

A. Giữ 1 tâm trí cởi mở                                        B. Làm điều trái ngược lại

C. Yêu cầu phản hồi                                             D. Đánh giá cao cơ hội

Căn cứ vào thông tin đoạn 3, 4 và 5: (ý chính của mỗi đoạn)

Đoạn 3: Giữ một tâm trí cởi mở để hiểu cho hoàn cảnh của đồng nghiệp.

Đoạn 4: Làm điều trái ngược với những gì mà người ta thường định kiến sẵn về người kia.

Đoạn 5: Yêu cầu phản hồi về công việc bằng cách trao đổi hay hỏi về lời khuyên về công việc

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.A generation gap in the workplace can make workers both young and old feel inferior, as well as hamper productivity and teamwork. Differences between generations can be seen in work ethics, habits and communication styles. Younger workers might fear not being taken seriously by their older colleagues, while older workers might fear that their experience is...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

A generation gap in the workplace can make workers both young and old feel inferior, as well as hamper productivity and teamwork. Differences between generations can be seen in work ethics, habits and communication styles. Younger workers might fear not being taken seriously by their older colleagues, while older workers might fear that their experience is not valued but replaced by workers with knowledge of more current technology. However, members of each generation can close the gap between them if they're willing to meet one another halfway.

Older workers can show respect to the younger set by asking for their opinions and recognizing their contributions to the workplace as valid, or complimenting them on a job well done. Younger workers can show their elders respect by asking for advice on how to manage a situation with work, based on the older worker's many years of experience. It's important for both entry- and senior-level workers to see each other as equals, regardless of the type of position in which they work. No one wants to feel inferior or irrelevant just because of their age. Rather, a generation gap at work can be a learning opportunity.

Workers can also put themselves in their colleagues' shoes to determine what might be bothering them about their generational age difference. If a person is much older than another, perhaps it is bitterness about fewer job opportunities, or fear that a younger worker might seem more relevant and edge him out of his job. If workers open their minds to understand where co-workers are coming from, it can help ease any tension between them and appreciate each other's work contributions.

If age seems to be a problem for someone at the workplace, it can be helpful to do the very opposite of what a co-worker might expect from someone of a different age set due to stereotypes. For example, if a worker is considerably younger such as right out of college, she can share researched information to indicate that she knows what she's doing, or show curiosity instead of upset to indicate emotional maturity if the person makes a disparaging remark about her youth. Older workers can maintain an enthusiastic attitude about work instead of showing boredom or bitterness from past experiences.

Workers can, moreover, directly address the concern of age differences at work with the colleague at odds with them by asking the person for constructive advice on how to handle the issue. For example, older workers who are unfamiliar with new software that younger colleagues understand might acknowledge to them that they did the same tasks differently in years past but show interest in learning the program to keep up with modern technology. Learning to speak their technological language can make them feel more connected. Likewise, a younger worker can admit to being green on the work scene, but eager to gain experience by learning from senior colleagues.

(Source: http://work.chron.com/ )

According to the passage, the following are measures to overcome the generation gap, EXCEPT____.

A. Keeping an open mind 

B. Doing the opposite

C. Requesting feedback

D. Appreciating the opportunity

1
12 tháng 3 2018

Đáp án D

Theo đoạn văn, những điều sau đây là giải pháp để vượt qua khoảng cách thế hệ, ngoại trừ                         .

A.Giữ 1 tâm trí cởi mở

B.Làm điều trái ngược lại

C.Yêu cầu phản hồi

D.Đánh giá cao cơ hội

Căn cứ vào thông tin đoạn 3, 4 và 5: (ý chính của mỗi đoạn)

Đoạn 3: Giữ 1 tâm trí cởi mở để hiểu cho hoàn cảnh của đồng nghiệp.

Đoạn 4: Làm điều trái ngược với những gì mà người ta thường định kiến sẵn về người kia. Đoạn 5: Yêu cầu phản hồi về công việc bằng cách trao đổi hay hỏi về lời khuyên về công việc.

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 23 to 27.SOCIAL NETWORKA 16-year-old girl from Essex has been sacked after describing her job as boring on the social networking website, Facebook. The teenager, who had been working (23) ____ an administrative assistant at a marketing company for just three weeks, didn't feel very enthusiastic about the duties she was asked to...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 23 to 27.

SOCIAL NETWORK

A 16-year-old girl from Essex has been sacked after describing her job as boring on the social networking website, Facebook. The teenager, who had been working (23) ____ an administrative assistant at a marketing company for just three weeks, didn't feel very enthusiastic about the duties she was asked to do. (24) _____ of moaning to her friends she decided to express her thoughts on her Facebook page to a colleague, who (25) _____ the boss's attention to it. He immediately fired her on the (26) _____ that her public display of dissatisfaction made it impossible for her to continue working for the company. She later told newspapers she had been treated totally unfairly, especially as she hadn't even mentioned the company's name. She claimed she's been perfectly happy with her job and that her light­hearted comments shouldn't (27) _____ taken seriously. A spokesperson from a workers' union said the incident demonstrated two things: firstly, that people need to protect their privacy online and secondly, that employers should be less sensitive to criticism.

Điền vào ô 23.

A. for

B. as

C. like

D. at

1
6 tháng 5 2018

Đáp án B

CHỦ ĐỀ MASS MEDIA

Work + as + nghề nghiệp: làm nghề gì

Tạm dịch:

“The teenager, who had been working (23) ______ an administrative assistant at a marketing company for just three weeks, didn’t feel very enthusiastic about the duties she was asked to do."

(Cô gái - người đã từng làm trợ lý hành chính tại một công ty tiếp thị chỉ trong ba tuần, đã không cảm thấy rất nhiệt tình về những nhiệm vụ mà cô được yẻu cầu phải làm)