K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

23 tháng 1 2018

Đáp án D.

Dịch câu đề: Tôi đè nghị chúng ta nên tránh kể chuyện kinh dị mỗi khi có mặt Jane. Cô ấy hơi bất ổn và có thể trở nên kích động.

Dịch đáp án D: Jane hơi bất cân bằng tâm lí và có thể trở nên khó kiểm soát cảm xúc, vì thế nên đừng kể những câu chuyện đáng sợ khi có mặt cô ấy.

Đáp án A và C sai nghĩa còn đáp án B chưa thực sự diễn đạt hết ý của câu gốc.

15 tháng 1 2017

Đáp án D.

Dịch câu đề: Tôi đề nghị chúng ta nên tránh kể chuyện kinh dị mỗi khi có mặt Jane. y hơi bất ổn và có thể trở nên kích động.

Dịch đáp án D: Janet hơi bất cân bằng tâm lí và có thể trở nên khó kiểm soát cảm xúc, vì thế nên đừng kể những câu chuyện đáng sợ khi có mặt cô ấy.

Đáp án A C sai nghĩa còn đáp án B chưa thực sự diễn đạt hết ý của câu gốc.

30 tháng 1 2018

Đáp án D

Câu gốc: “tôi đề nghị rằng chúng ta nên tránh việc kể các câu chuyện đáng sợ khi Janet ở quanh. Cô ấy thì hơi không ổn định và có thể bị kích động
A. Janet có vấn đề với việc kiểm soát tình cảm của cô ấy, đặc biệt là khi cô ấy được kể các câu chuyện đáng sợ -> không sát nghĩa với câu gốc
B. Bởi vì Janet hơi không cân bằng được, nên cách duy nhất để làm cô ấy cười là bằng cách kể chuyện, nhưng chúng ta nên tránh những câu chuyện đáng sợ vì chúng có thể làm cô ấy hoảng sợ -> không sát nghĩa với câu gốc
C. Không có gì thú vị khi kể các câu chuyện đáng sợ cho janet, người mà không ổn định về thần kinh, vì cô ấy chỉ cưới thay vì cảm thấy sợ -> không sát nghĩa với câu gốc
D. Janet hơi không cân bằng được thần kinh và có thể dễ bị mất kiểm soát, vì vậy chúng ta không nên kể những câu chuyện đáng sợ khi có mặt cô ấy -> sát nghĩa với câu gốc

26 tháng 12 2018

Đáp án D

Câu gốc: “tôi đề nghị rằng chúng ta nên tránh việc kể các câu chuyện đáng sợ khi Janet ở quanh. Cô ấy thì hơi không ổn định và có thể bị kích động
A. Janet có vấn đề với việc kiểm soát tình cảm của cô ấy, đặc biệt là khi cô ấy được kể các câu chuyện đáng sợ -> không sát nghĩa với câu gốc
B. Bởi vì Janet hơi không cân bằng được, nên cách duy nhất để làm cô ấy cười là bằng cách kể chuyện, nhưng chúng ta nên tránh những câu chuyện đáng sợ vì chúng có thể làm cô ấy hoảng sợ -> không sát nghĩa với câu gốc
C. Không có gì thú vị khi kể các câu chuyện đáng sợ cho janet, người mà không ổn định về thần kinh, vì cô ấy chỉ cưới thay vì cảm thấy sợ -> không sát nghĩa với câu gốc
D. Janet hơi không cân bằng được thần kinh và có thể dễ bị mất kiểm soát, vì vậy chúng ta không nên kể những câu chuyện đáng sợ khi có mặt cô ấy -> sát nghĩa với câu gốc

7 tháng 5 2019

Đáp án B

Kiến thức câu điều kiện loại 3: If + S + had Ved/ V3, S + would/ could have Ved

=>Ngữ cảnh phải ở thì quá khứ đơn.

Nếu Janet kiểm tra ví, cô ấy sẽ không để quên bằng lái ở nhà.

A.Janet đã quên cả ví và bằng lái.

B. Janet đã quên bắng lái nhưng không quên ví.

C. Janet quên ví nhưng không quên bằng lái.

D. Janet quên cả ví và bằng lái

31 tháng 1 2017

Tạm dịch: “Hãy tin mình đi. Đọc quyển sách đấy chả được gì đâu”, Janet nói với bạn trai cô ấy.

= C. Janet cố gắng thuyết phục bạn trai cô ấy rằng quyển sách đó không đáng để đọc.

Chọn C

Các phương án khác:

A. Janet phản đối ý tưởng của bạn trai cô ấy rằng đọc quyển sách đó thật vô ích.

B. Janet đã thành công trong việc thuyết phục bạn trai cô ấy rằng quyển sách đó rất đáng đọc.

D. Janet gợi ý bạn trai cô ấy rằng đọc quyển sách đó rất hữu ích.

13 tháng 1 2017

Đáp án A

- somther (v): làm ngộp thở; dập tắt >< kindle (v): nhen nhóm, đốt lên

- detest (v): căm ghét

- trigger (v): kích động

- discourage (v): làm nản lòng

Dịch: Trí tưởng tượng của cô ấy đã được nhen nhóm bởi những câu chuyện thú vị mà bà cô ấy đã kể.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions.‘A good book for children should simply be a good book in its own right.' These are the words of Mollie Hunter, a well known author of books for youngsters. Born and bred near Edinburgh, Mollie has devoted her talents to writing primarily for young people. She firmly believes that there is always and should always be a wider audience for any good...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions.

‘A good book for children should simply be a good book in its own right.' These are the words of Mollie Hunter, a well known author of books for youngsters. Born and bred near Edinburgh, Mollie has devoted her talents to writing primarily for young people. She firmly believes that there is always and should always be a wider audience for any good book whatever its main market. In Mollie's opinion it is essential to make full use of language and she enjoys telling a story, which is what every writer should be doing: 'If you aren't telling a story, you're a very dead writer indeed,' she says.

With the chief function of a writer being to entertain, Molly is indeed an entertainer. 'I have this great love of not only the meaning of language but of the music of language,' she says. This love goes back to early childhood. 'I've told stories all my life. I had a school teacher who used to ask us what we would like to be when we grew up and, because my family always had dogs, and I was very good at handling them, I said I wanted to work with dogs, and the teacher always said "Nonsense, Mollie dear, you'll be a writer." So eventually I thought that this woman must have something, since she was a good teacher - and I decided when I was nine that I would be a writer.’

This childhood intention is described in her novel, A Sound of Chariots, which although written in the third person is clearly autobiographical and gives a picture both of Mollie's ambition and her struggle towards its achievement.

Thoughts of her childhood inevitably brought thoughts of the time when her home was still a village with buttercup meadows and strawberry fields - sadly now covered with modern houses. 'I was once taken back to see it and I felt that somebody had lain dirty hands all over my childhood. I'll never go back,' she said. 'Never.' 'When I set one of my books in Scotland,' she said, 'I can recapture my romantic feelings as a child playing in those fields, or watching the village blacksmith at work. And that's important, because children now know so much so early that romance can't exist for them, as it did for us.'

To this day, Mollie has a lively affection for children, which is reflected in the love she has for her writing. 'When we have visitors with children the adults always say, "If you go to visit Mollie, she'll spend more time with the children." They don't realise that children are much more interesting company. I've heard all the adults have to say before. The children have something new.' 

What do we learn about Mollie Hunter as a very young child?

A. She didn’t enjoy writing stories 

B. She didn’t have any particular ambitions

C. She didn’t expect to become a writer 

D. She didn’t respect her teacher’s views 

1
20 tháng 11 2019

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Chúng ta biết được gì về Mollie Hunter khi còn rất nhỏ?

A. Cô ấy không thích viết truyện

B. Cô ấy không có bất kỳ tham vọng cụ thể nào

C. Cô ấy đã không mong muốn trở thành một nhà văn

D. Cô ấy đã tôn trọng giáo viên của mình

Thông tin: 'I've told stories all my life. I had a school teacher who used to ask us what we would like to be when we grew up and, because my family always had dogs, and I was very good at handling them, I said I wanted to work with dogs’

Tạm dịch: 'Tôi đã kể chuyện. Tôi có một giáo viên ở trường, người thường hỏi chúng tôi muốn làm gì khi chúng tôi lớn lên và vì gia đình tôi luôn có chó và tôi rất giỏi trong việc xử lý chúng, tôi nói tôi muốn làm việc với chó và giáo viên luôn nói

Chọn C

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions.‘A good book for children should simply be a good book in its own right.' These are the words of Mollie Hunter, a well known author of books for youngsters. Born and bred near Edinburgh, Mollie has devoted her talents to writing primarily for young people. She firmly believes that there is always and should always be a wider audience for any good...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions.

‘A good book for children should simply be a good book in its own right.' These are the words of Mollie Hunter, a well known author of books for youngsters. Born and bred near Edinburgh, Mollie has devoted her talents to writing primarily for young people. She firmly believes that there is always and should always be a wider audience for any good book whatever its main market. In Mollie's opinion it is essential to make full use of language and she enjoys telling a story, which is what every writer should be doing: 'If you aren't telling a story, you're a very dead writer indeed,' she says.

With the chief function of a writer being to entertain, Molly is indeed an entertainer. 'I have this great love of not only the meaning of language but of the music of language,' she says. This love goes back to early childhood. 'I've told stories all my life. I had a school teacher who used to ask us what we would like to be when we grew up and, because my family always had dogs, and I was very good at handling them, I said I wanted to work with dogs, and the teacher always said "Nonsense, Mollie dear, you'll be a writer." So eventually I thought that this woman must have something, since she was a good teacher - and I decided when I was nine that I would be a writer.’

This childhood intention is described in her novel, A Sound of Chariots, which although written in the third person is clearly autobiographical and gives a picture both of Mollie's ambition and her struggle towards its achievement.

Thoughts of her childhood inevitably brought thoughts of the time when her home was still a village with buttercup meadows and strawberry fields - sadly now covered with modern houses. 'I was once taken back to see it and I felt that somebody had lain dirty hands all over my childhood. I'll never go back,' she said. 'Never.' 'When I set one of my books in Scotland,' she said, 'I can recapture my romantic feelings as a child playing in those fields, or watching the village blacksmith at work. And that's important, because children now know so much so early that romance can't exist for them, as it did for us.'

To this day, Mollie has a lively affection for children, which is reflected in the love she has for her writing. 'When we have visitors with children the adults always say, "If you go to visit Mollie, she'll spend more time with the children." They don't realise that children are much more interesting company. I've heard all the adults have to say before. The children have something new.'

How does Mollie feel about what has happened to her birthplace? 

A. surprised 

B. ashamed 

C. disappointed 

D. confused 

1
3 tháng 1 2019

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Mollie cảm thấy thế nào về những gì đã xảy ra với nơi sinh của mình?

A. surprised (adj): ngạc nhiên         B. ashamed (adj): xấu hổ

C. disappointed (adj): thất vọng      D. confused (adj): bối rối

Thông tin: 'I was once taken back to see it and I felt that somebody had lain dirty hands all over my childhood. I'll never go back,' she said.

Tạm dịch: 'Tôi đã từng được trở lại đó để xem và tôi cảm thấy rằng ai đó đã nhúng những bàn tay bẩn thỉu vào suốt thời thơ ấu của tôi. Tôi sẽ không bao giờ quay trở lại, 'cô nói.

Chọn C 

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions.‘A good book for children should simply be a good book in its own right.' These are the words of Mollie Hunter, a well known author of books for youngsters. Born and bred near Edinburgh, Mollie has devoted her talents to writing primarily for young people. She firmly believes that there is always and should always be a wider audience for any good...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions.

‘A good book for children should simply be a good book in its own right.' These are the words of Mollie Hunter, a well known author of books for youngsters. Born and bred near Edinburgh, Mollie has devoted her talents to writing primarily for young people. She firmly believes that there is always and should always be a wider audience for any good book whatever its main market. In Mollie's opinion it is essential to make full use of language and she enjoys telling a story, which is what every writer should be doing: 'If you aren't telling a story, you're a very dead writer indeed,' she says.

With the chief function of a writer being to entertain, Molly is indeed an entertainer. 'I have this great love of not only the meaning of language but of the music of language,' she says. This love goes back to early childhood. 'I've told stories all my life. I had a school teacher who used to ask us what we would like to be when we grew up and, because my family always had dogs, and I was very good at handling them, I said I wanted to work with dogs, and the teacher always said "Nonsense, Mollie dear, you'll be a writer." So eventually I thought that this woman must have something, since she was a good teacher - and I decided when I was nine that I would be a writer.’

This childhood intention is described in her novel, A Sound of Chariots, which although written in the third person is clearly autobiographical and gives a picture both of Mollie's ambition and her struggle towards its achievement.

Thoughts of her childhood inevitably brought thoughts of the time when her home was still a village with buttercup meadows and strawberry fields - sadly now covered with modern houses. 'I was once taken back to see it and I felt that somebody had lain dirty hands all over my childhood. I'll never go back,' she said. 'Never.' 'When I set one of my books in Scotland,' she said, 'I can recapture my romantic feelings as a child playing in those fields, or watching the village blacksmith at work. And that's important, because children now know so much so early that romance can't exist for them, as it did for us.'

To this day, Mollie has a lively affection for children, which is reflected in the love she has for her writing. 'When we have visitors with children the adults always say, "If you go to visit Mollie, she'll spend more time with the children." They don't realise that children are much more interesting company. I've heard all the adults have to say before. The children have something new.' 

In Molie Hunter’s opinion, one sign of a poor writer is ________. 

A. complicated ideas 

B. the weakness of the description 

C. lifeless characters 

D. the absence of a story 

1
26 tháng 2 2017

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Theo ý kiến của Molie Hunter, một dấu hiệu của một nhà văn nghèo là ________.

A. ý tưởng phức tạp                        B. điểm yếu của mô tả

C. nhân vật vô hồn                          D. sự vắng mặt của một câu chuyện

Thông tin: In Mollie's opinion it is essential to make full use of language and she enjoys telling a story, which is what every writer should be doing: 'If you aren't telling a story, you're a very dead writer indeed,' she says.

Tạm dịch: Theo ý kiến của Mollie, việc sử dụng toàn bộ ngôn ngữ là điều cần thiết và cô ấy thích kể chuyện, đó là điều mà mọi nhà văn nên làm: 'Nếu bạn không kể chuyện, thực sự bạn là một nhà văn đã chết', cô nói .

Chọn D